דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 טיפים ושיטות מעשיות - כיצד להגדיל את מספר לקוחות העסק הקטן והבינוני? 

מאת    [ 23/06/2014 ]

מילים במאמר: 785   [ נצפה 2503 פעמים ]

חם מאד! גם לח מאד ולא נעים לצאת מהבית ולהתרחק מהמזגן, אולם כבעלי עסקים קטנים גם הקיץ והחום לא יכולים להוות תירוץ מקובל וגם בקיץ כמו בשאר עונות השנה נדרש לאתר לקוחות חדשים ולהגדיל את מספר לקוחות העסק עוד ועוד.

אז איך עושים את זה? מדריך זה יסקור שיטות וייתן טיפים מעשיים וביצועיים להגדלת מספר הלקוחות ועל ידי כך הגדלת רווחיות העסקים הקטנים והבינוניים.

1. נטוורקינג

אחת השיטות הוותיקות והטובות לאיסוף לקוחות חדשים לעסק הינה שיטת "המפה – לאוזן" ודרך נעולה  לתגבר את שיטת השיווק הזו הינה הצטרפות לאחת מקבוצות הנטוורקינג הקיימות בארץ. ההצטרפות לאחת מקבוצות אלו הינה דרך טובה להתחיל ולקבל "לידים" ללקוחות אפשריים, לקוחות שכבר קיבלו על העסק שלכם ועליכם המלצה חמה, וכל מה שנותר לכם הנו להמשיך רושם חיובי זה, לתת מחיר הוגן ו...קדימה: לסגור עסקה!

בארץ קיימים כמה וכמה ארגוני נטוורקינג המפעילים עשרות רבות של קבוצות ברחבי הארץ: BNI, BIZ MAKE BIZ , ואחרים. דמי ההצטרפות אינם גבוהים יחסית, וניתן לבוא תחילה כאורח למס' פגישות כדי להתרשם ולקבל החלטה האם שיטה זו הינה יעילה עבור העסק שלכם.

2. הפקת כנס חינמי או השתתפות בכנסים מקצועיים

דרך אחרת לחשוף את העסק שלכם ואת יכולותיכם הייחודיות הינה הפקת כנס מקצועי בעלות מזערית או אפילו חינמית, וזאת כדי לחשוף את יכולותיכם ומקצועיותכם בפני לקוחות אפשריים. אם הפקת הרצאה או כנס מקצועי הינה קשה עבורכם, אתרו בעלי עסקים בעורכים כנס או ארוע לקוחות בתחום דומה לתחום עיסוקכם, ובקשו להעביר הרצאה קצרה בתחומכם המקצועי. כך יכולה למשל יועצת תדמית והופעה בפני קהל לערוך כנס לקוחות אפשריים עם יועץ עסקי או בעלת חברת מיתוג גרפי וכך הלאה.

3. טלמיטינג – תיאום פגישות

אחת הדרכים הטובות והיעילות לעסקים קטנים ובינוניים רבים הינה דרך של איתור יזום של לקוחות אפשריים- וקביעת פגישות עבודה עמם. בחברות גדולות יותר כחברות ביטוח, השקעות, בנקים, משכנתאות, תקשורת וכו. טלמיטינג (תיאום פגישות) הנו אחד הדרכים המרכזיות ליצירת "הזדמנויות מכירה" לאותם עסקים. ומדוע שאין זה יהיה כך בקרב עסקים קטנים ובינוניים? נכון שבעסקים קטנים וזעירים בד"כ אין את המשאבים, את כח האדם המתאים לביצוע הטלמיטינג, ואף אין במקרים רבים את הזמן ואף את האנרגיות והמוטיבציה הנדרשות בביצוע טלמיטינג, אולם בכ"ז בעלי עסקים קטנים רבים נעזרים בהדרכה באינטרנט איך לבצע טלמיטינג בעצמם, או שהם נעזרים בחברת טלמיטינג חיצונית, הפועלת בשם העסקים ללקוחות אפשריים, ויוצרת עבורם ובשמם פגישות עבודה רלוונטיות על בסיס יומיומי, קבוע ומתמשך.

4.  השתתפות כאורח בכנסים מקצועיים של פלחי המטרה שלכם

בעלי עסקים רבים אינם מממשים את  האופציה להשתתף כאורחים בתערוכות וכנסים מקצועיים של לקוחות אפשריים בקרב פלחי המטרה שלהם. ברור מאיליו שהדבר רלוונטי עבור עסקים שלקוחותיהם הינם לקוחות עסקיים (BTB) ופחות הדבר מתאים לעסקים שלקוחותיהם הינם לקוחות פרטיים. לדוגמא: עסק בתחום שיווק בגדי עבודה חשוב שישתתף כאורח בתערוכות וכנסים הנערכים מעת לעת בתחומי התעשייה, החשמל, הרכב, האלקטרוניקה והחקלאות. בעת ביקור בתערוכה הוא יכול ליצור קשרים עם המציגים בתערוכות וכנסים אלו וכן לעשות זאת עם מבקרים באותן תערוכות- קהל מטרה נוסף עבורו. במידה ובעלי עסקים אינם מרגישים בנוח "להטריד" בעת התערוכה או הכנס עצמו, הם יכולים לאסוף כרטיסי ביקור של לקוחות הנראים להם לקוחות אפשריים רלוונטיים- ולפנות אליהם כמה ימים אחרי סיום התערוכההכנס.

 5הפקת סרטון קצר

רבות דובר על הפקת סרטונים לעסקים, ועל הערך הרב המופק לעסקים על ידי הפקת סרטונים, ולמרות זאת מפתיע הדבר שעסקים רבים אינם נעזרים בשיטה זו לקידום העסק שלהם וככלי להשגת לקוחות חדשים. ייתכן ואחת הסיבות לכך הינה חוסר הידע, והחשש שבהשקעה הכספית הכרוכה בכך, וחבל. כיום בעלות ממש לא גבוהה יחסית, ניתן להיעזר בחברה שתעזור להפיק סרטון קצר לעסק. כמובן שחשוב מאד שאותה חברה תדע לקדם את הסרטון ברשת, "לשתול" אותו באתר העסק שלכם, והכי חשוב: שתדע ליצור בשמכם סרטון שייתן ערך כלשהו לגולש בתחום עיסוקכם. בדרך זו, לשם הדוגמא, חברה לחידוש ושיפוץ דקים חשוב מאד שתיצור סרטון "כיצד לשמור על הדקים לאורך שנים רבות?", ויועץ מס חשוב שייצור סרטון שייתן ערך לגולש לדוגמא: "כיצד ניתן לקבל כסף ממס הכנסה?", חברה בתחום תיאום פגישות עסקיות ע"י טלמיטינג תציג סרטון כיצד לעשות עצמאית תיאום פגישות עם לקוחות אפשריםם לעסק... וכך הלאה.

בדרך זו, גולש שיחפש בגוגל תשובה לאחת משתי דוגמאות אלו שנתתי- ייחשף לסרטון של אותו עסק (שמן הסתם "גוגל" יציבו בראש תוצאות החיפוש עבור אותו גולש), ובמידה והסרטון נעשה באופן איכותי ומקצועי- הדרך של אותו לקוח אפשרי להגיע לאתר העסק ולהיות אח"כ לקוח של העסק הינה קצרה. באינטרנט בכלל וכן בשוק ישנן חברות המדריכות על איך לקדם את העסקים הקטנים ברשת האינטרנט, וכיצד ליצור את החשיפה הזו, מבלי להיכנס לעלויות גבוהות, ותוך שמירה על "עלות-תועלת" גבוהה.

עד כאן להפעם. במאמרים הבאים בסדרה נמנה שיטות ודרכים נוספות להגדלת מספר לקוחות העסק הקטן והבינוי ואת מחזור עסקיו.

 

יאיר אבני, MBA בעלים של "מחוץ לקופסה" - שירותי שיווק ביצועיים לעסקים קטנים ובינוניים: *ליווי עסקי וייעוץ שיווקי * שירותי טלמיטינג - תיאום פגישות לעסקים * מועדוני לקוחות אינטרנטיים - הקמה וניהול * סדנאות אישיות למינוף פעילות עסקים דרך האינטרנט * מחקרי שוק וביצוע סקרי שביעות רצון לקוחות * מינוף נוכחות אינטרנטית וכתיבה שיווקית מניבה לקבלת מדריך בחינם- איך לקדם מכירות ורווחים בעסק שלכם בחינם- לחצו על הקישור והירשמו כעת בתחתית הדף:http://www.box87.co.il/he/    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב